Klinik Gigi Klang Murah – Klinik Pergigian Verde Amani

August 23, 2021 by No Comments

Ehhh Lis perasan ramai jugak yang search tentang klinik gigi Klang murah ketika pandemik ini ya? Siapa yang berada di Klang atau kawasan berdekatan dengan Klang sana, meh sini Lis ceritakan satu klinik gigi yang murah dan berbaloi di Klang ini. Konfirm takkan menyesal punya…

klinik gigi klang murah
VADC Core Values

Nak tahu tak??

Penjagaan kesihatan mulut dan gigi adalah amat penting untuk seseorang itu menjalani kehidupan seharian yang selesa dan baik. Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), jarak masa pemeriksaan gigi seseorang adalah berbeza-beza dari 3 bulan hingga 2 tahun bergantung kepada tahap kesihatan pergigian seseorang itu.

Jika mahu melakukan pemeriksaan gigi dan berada di kawasan Klang, klinik gigi yang murah dan bagus mesti menjadi pilihan, kan? Jom teruskan membaca.

Klinik Gigi Klang Murah
Gambar bahagian hadapan Klinik VADC di Jalan Raja Nong dan Bandar Botanik

Sakit gigi ketika hamil?

Haaa, Lis ada satu klinik pergigian yang menawarkan harga yang murah dan berbaloi untuk servisnya yang pelbagai. Wahhhh, siapa je yang tak suka benda yang murah dan berbaloi, kan? Klinik itu adalah Klinik Pergigian Verde Amani yang berada di Klang. Nama je dah nampak menarik dan cantik. Ia merupakan klinik gigi yang menawarkan harga yang berpatutan dan popular di kawasan sekitar Klang.

Tapi, apa yang klinik gigi ini tawarkan ya? Haaa, sebelum kita sembang mengenai servis dan tawaran harga yang ia tawarkan, mari kita tahu dahulu serba sedikit mengenai klinik ini.

Pengenalan Klinik Pergigian Verde Amani

Klinik Pergigian Verde Amani dahulunya dikenali dengan panggilan nama yang lain iaitu Klinik Pergigian Nazurah. Klinik pertama dibuka di Jalan Raja Nong, Klang dan telah beroperasi selama lima (5) tahun.

Seterusnya, pemilik klinik tersebut iaitu Dr. Rabi’atul Adawiah Binti Subahi dan Dr Verde Wigid Putra telah melakukan penjenamaan semula dengan nama Klinik Pergigian Verde Amani Dental Care (VADC) pada September 2020. Setelah berkembang selama 5 tahun, Klinik Verde Amani telah menambah cawangannya dan juga menambahkan luas klinik yang dahulu hanya setingkat menjadi 2 tingkat.

VADC telah menambah 2 cawangan baru iaitu di Bandar Botanik dan Shah Alam. Cawangan Bandar Botanik telah menggunakan nama Klinik Pergigian Mesra Botanik, manakala cawangan Shah Alam pula masih dalam proses pengubahsuaian.

klinik gigi klang murah
klinik gigi klang murah

Lis tahu masa pandemik ni susah nak bergerak dari tempat kawasan kediaman kan, macam tak boleh rentas negeri. Jadi, tuan puan jangan risau sebab klinik di berada di Klang yang mana tempat yang berdekatan dengan Klang juga boleh pergi ke klinik ini seperti Kapar. Yang berada di Bandar Parklands juga boleh datang ke klinik cawangan VADC iaitu di Bandar Botanik untuk menerima rawatan pergigian. Ini yang menyebabkan klinik ini popular di kalangan orang Klang kerana lokasinya yang strategik. Haaa apa lagi? Marilah buat pemeriksaan gigi di klinik VADC. hehe, ehh apa harga servis yang ditawarkan ya ??? Hem..

Kalau ada yang nak survey harga, ini adalah antara harga rawatan gigi yang VADC offer:

Harga Rawatan Pergigian di Klinik VADC:

1. Dental X-Ray (RM99-Rm250)
2. Dental Check & Consultation (Rm25-Rm49)
3. Scaling and Polishing (Rawatan cuci karang gigi) (Rm99-Rm199)
4. Fillings (Rawatan tampalan gigi) (Rm99-Rm149)
5. Extraction (Cabutan gigi) (Rm99-Rm249)
6. Preventive (Sealant/Flouridetray) (Rm60)
7. Airflow/EMS (Rm99)
8. Minor Oral Surgery – Membuang gigi geraham (wisdom tooth) bermasalah (Rm399-799)
9. Orthodontics (Braces/Pendakap gigi) (Rm6999-Rm7999)
10. Routine checkup (Outpatient braces) (Rm200)
11. Debond braces (Rm299)
12. Teeth whitening (Pemutihan gigi) (Rm200-Rm699)
13. Implant (Tanam gigi) (Rm5999)
14. Dentures (Gigi palsu) (Rm100-R1398)
15. Cosmetic veneer (Veneer gigi) (Rm199-Rm799)
16. Dental Crown (Sarung gigi) (Rm699)
17. Maryland bridge (Rm799)
18. Dental Bridge (Jambatan gigi)
19. RCT (Rawatan akar gigi) (Rm999-Rm1999)
20. Retainer (Rm249-Rm499)
21. Electrocutter (Potong gusi) (Rm99-Rm199)

Nampak menarik kan harga-harga yang ditawarkan? Jangan risau harga-harga tersebut adalah harga yang mengikut garis panduan oleh Persatuan Doktor – Doktor Gigi Malaysia.

Kelebihan memilih Klinik Pergigian Verde Amani (VADC)

Jadi apa yang membuatkan menerima rawatan pergigian di klinik ini murah dan berbaloi? Sebagai pelanggan dan pengguna mestilah kita mahukan servis yang terbaik dan berbaloi, bukan? Haaa Klinik Pergigian VADC inilah selalunya menjadi pilihan. Berikut merupakan kelebihan yang ditawarkan oleh klinik ini.

  • Mempunyai pakej braces yang berbaloi dan berpatutan –
    Di Klinik VADC, jangan ridau tiada deposit akan dikenakan kepada pelanggan dan juga membolehkan pelanggan untuk membuat bayaran bulanan yang rendah dan murah. Seterusny, tiada cas tambahan yang dikenakan jika braket tercabut atau wayar tercucuk. Selain itu, di Klinik VADC juga mempunyai pilihan pakej yang menarik dan sesuai bergantung kepada keadaan gigi seseorang. Haaa rawatakn tanpa had untuk cuci, tampalan dan cabut gigi. Wahhh menarik betul, lepas ni senanglah tuan puan nak buat rawatan pemeriksaan gigi.
  • Rawatan percuma untuk pemeriksaan selepas rawatan gigi.
  • Jaminan perawatan gigi selama sebulan.
  • Program referral, para pelanggan/pesakit akan mendapatkan Rm10 potongan harga rawatan.
  • Penolakan dan rebat rawatan.

Testimoni kepada Klinik Gigi Klang Murah – Verde Amani

“Highly recommended dental clinic .The dentists are very expert and very caring and customer support team also amazing as they always follow up with patient on their condition after the treatment. The fees are reasonable. Feeling blessed to got treatment from the clinic .😁 “

– Vinoth Kunacilan

“Saya bagi ⭐⭐⭐⭐⭐ this is my nth time visit here. Really happy with the service. Very friendly environment from the registration team to the medical team. Medical team very much help. I asked so many questions yet they answered it wholeheartedly. Many additional info and recommendation given. They also dont force us to make decision at that time. Braces package also affordable. This place gonna be my long term dentist.”

– Laili Ibrahim

“Very comfortable place. The Doctor and staff are all very friendly. I had my braces done here two years ago (formerly known as Klinik Pergigian Nazurah), Dr Putra explain patiently during my first consultation and treat me very well during these few years of treatment. They remain as my No. 1 dental clinic to refer and I strongly recommend to all who’s staying in Klang.”

– Aymerlie Lim

Video di bawah merupakan testimoni daripada pelanggan yang telah menerima rawatan di klinik gigi VADC. Jom tengok sekejap!

Info Lokasi dan Alamat Klinik Gigi Klang Murah – Verde Amani

Alamat HQ Klinik VADC

No.25 (Ground Floor), Jalan Raja Nong, 1/KS2, 41000 Klang, Selangor (Bersebelahan kedai Mamak ARR Corner & Klinik Mediveron)

Jadual waktu beroperasi HQ

Isnin hingga Jumaat: 9:00am-7:30pm
Sabtu: 9:00am-5:00pm
Rehat: 1:00pm-2:00pm

Alamat Klinik Cawangan VADC

No. 41, Jalan Resak 2/KS7, Bandar Botanik, 41200 Klang, Selangor (Bersebelahan PoliKlinik Botanik)

Jadual waktu beroperasi

Isnin hingga Jumaat: 9:00am-7:30pm
Rehat: 1:00pm-2:00pm

Jadi jika anda berada di Kawasan Klang dan memerlukan rawatan pergigian anda boleh hubungi Klinik Pergigian Verde Amani untuk mengatur temujanji di talian nombor +60175771657 atau klik di link whatsapp di bawah.

Whatsapp Link Verde Amani

Instagram Klinik Pergigian Verde Amani

Facebook Klinik Pergigian Verde Amani

Youtube Klinik Pergigian Verde Amani

Leave a Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.