Resepi Taufufah Air Soya | Fani Soy:PeDAS

March 24, 2020 by No Comments

Artikel “Resepi Taufufah Air Soya | Fani Soy:PeDAS” adalah salah satu artikel yang diterbitkan di bawah siri pengenalan usahawan Program Prekhidmatan e-Dagang Setempat (PeDAS). Info lebih lanjut tentang program di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) bersama dengan agensinya, Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) diselitkan di bahagian nota kaki artikel ini.


Selamat datang ke dapur LunaStory! Jika anda mencari resepi taufufah atau soya beancurd, anda di tempat yang betul.

Resepi taufufah yang dikepilkan disini merupakan kompilasi resepi-resepi yang mempunyai kaedah atau langkah-langkah yang mudah diikuti. Dan yang paling penting, bahan-bahan utamanya tidak terlalu susah atau kompleks.

Resepi Taufufah Air Soya

Cara Instant (tanpa memproses kacang soya)

Jika anda mencari resepi instant atau sedia untuk dimasak, ini adalah antara pilihan resepi taufufah yang anda boleh ikuti.

Instagram: @aniqclone

Resepi Taufufah Air Soya-1

Resepi taufufah yang ini mendapat tontonan lebih kurang 130,000 orang. Bahan-bahannya sangat mudah dan memang disasarkan untuk golongan bujang.

Cara Asli

Jika anda ada banyak masa dan ingin membuat taufufah daripada daripada mula lagi (start from scratch) seperti cara untuk memproses kacang soya, ini adalah antara pilihan resepi asli yang mesra pengguna.

Instagram dan Youtube: @citylifemeal

Resepi taufufah yang ini mendapat tontonan lebih kurang 3,804. Video yang tiada voice narrator atau suara, tetapi disusun dengan baik sekali. Setiap langkah penyediaan diterangkan dengan terperinci.

Youtube: Seminit Resepi

Resepi Taufufah Air Soya-2

Resepi dari Seminit Resepi ini mendapat lebih kurang hampir 40,ooo jumlah tontonan. Berbanding dengan resepi yang satu lagi, video ini lebih banyak menggunakan kaedah sukatan ‘agak-agak,’ ataupun secukup rasa. Namun, ianya masih nampak mudah untuk diikuti.


Kredit penuh untuk sumber rujukan:

  • Instagram @aniqclone : TauFooFah (Bujang Style)
  • Youtube @citylifemeal: RECIPE | Homemade Tofu Fa 自制豆腐花 (5 Disember 2019)
  • Youtube Seminit Resepi: Taufu Fa (10 Februari 2019)

Produk Taufufah Fani Soy adalah salah satu produk yang tersenarai di dalam program usahawan PeDAS. Berpusat di Johor, produk ini semakin melebarkan sayapnya ke seluruh negara dengan kesedapan taufufah yang diakui oleh peminat-peminatnya.

Resepi Taufufah Air Soya-3

Sekali pandang dekat laman-laman rasmi Fani Soy ni pun dah tahu yang ia sememangnya rangkaian produk yang menjamin kepuasan dan kesedapan! Nak intai media sosial mereka untuk mengikuti promosi-promosi semasa, pertanyaan lanjut mahupun tempahan? Link di bawah ya:

Facebook|Instagram|Fani Soy Homepage|WhatsApp

Ataupun, jumpa Fani Soy disini untuk merasa sampel atau belian secara terus:

1 Jalan Mawar Kawasan Perniagaan Felcra, 85300 Labis, Johor

Sekian sahaja dari LunaStory untuk siri pengenalan usahawan PeDAS Fani Soy. Jumpa lagi di siri usahawan lain yang akan datang ya!

Ikuti artikel ini untuk membaca profil penuh Fani Soy:

Entri pertama|| Pakar Soya Fani Soy | PeDAS


Program Perkhidmatan e-Dagang Setempat (PeDAS) dilancarkan sebagai medium untuk membantu peserta daripada industri kecil dan sederhana (IKS) memasarkan produk secara dalam talian dengan bimbingan daripada pihak yang dilantik oleh MDEC. Disamping itu juga, program ini juga membantu usahawan memperkembangkan jaringan bersama dengan pelbagai agensi dan rakan perniagaan. [press release] [mdec e-commerce page]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.